درباره كانتر
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان News و آدرس cs-news.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





كانتر یه بازی بود كه اولین بار به عنوان نسخه توسعه دهنده (Patch) برای بازی Half Life در سال 1999 توسط Sierra On-Line و Valve منتشر شد كانتر شبیه هیچ كدوم از FPS های قبلی نبود و از یه نوع هیجان مخصوص برخوردار بود كه خیلی ها رو جذب می كنه تو این بازی دو تا تیم هستی كه بر ضد هم هستن كه اسمشون Counter-Terrorists و Terrorists ه ( كه برای اختصار كانتر و ترور صدا میزنن) این بازی از یه نظر دیگه هم استثنایی بود و اون هم تنوع نقشه * بود كه هیچ كدوم از بازیهای مشابه مثل اون نبودن
بعد از منتشر كردن اولین نسخه به علت استقبال گسترده وغیرقابل پیش بینی به طور جدا گانه ساخت شد
این بازی ورژن های زیادی داره ولی ورژن های 1.5 - 1.6 و 1.7 (كاندیشن زیرو) بیشتر از همه بازی میشه
جالب بدونید این بازی از نظر بازی آنلاین از Quake III و Unreal Tournament مقام بالاتری رو آورد
كه كاندیشن زیرو رو میشه سینگل بازی كرد و دارای دو نوع مرحله اس كه یكیش شامل ماموریت هایی است كه در جا های مختلف دنیا س و اون یكی انجام ماموریت با كانتر ها در همون زمین های بازیه

توضیحات :
*این بازی چند نوع نقشه داره :
1.Bomb/Defuse (بمب/خنثی كردن بمب)
كه در این نوع نقشه كه با علامت اختصاری De مشخص شده تروریست ها باید در محل مورد نظر بمب گذاری كنن و تا انفجار هدف از اون دفاع بكنن - و كانتر تروریست هم باید از بمب گذاری جلوگیری كنه و یا در صورت بمب گذاری اونو خنثی بكنه
2.Hostage Rescue (نجات دادن گروگان ها )

در این نقشه كانترتروریست ها باید گروگان ها رو بدنبال خودشون تا محل امن( Rescue) برسونن و ترورسیت ها هم باید از این كار جلوگیری كنن علامت اختصاری این مپ هم Cs است

کانتر، محبوب‌ترین بازی جنگی
 

 

 
 

اگر فرصت کرده باشید یک بار با حوصله به یکی از گیم‌نت‌های شهرتان سر بزنید، مطمئنا دیده‌اید که هفت – هشت نفر جوان دبیرستانی و جدیدا مجموعه‌ یاران دبستانی،دور چند میز کامپیوتر جمع شده‌اند و احیانا هدفون‌هایی روی سرشان هست و با شور و حرارت این اصطلاحات را فریاد می‌زنند: «مهمات بده، پوشش بده، دنبالم کن، آتش‌باران شده، بمب را کار بگذار» و خیلی اصطلاحات عجیب و غریب دیگر. شاید اگر ندانید Counter strike چیست، با این اصطلاحات هم بیگانه هستید، ولی اگر این محبوب‌ترین بازی جنگی اول شخص دنیا را بشناسید، دیگر مشکلی وجود ندارد.

بازی‌های تیراندازی اول‌شخص، بازی‌هایی هستند که در آنها فضایی شبیه محیط‌های جنگی و عملیاتی واقعی شبیه‌سازی شده و جریان‌ها از منظره‌ دید یا پرسپکتیو شخص در حال بازی روایت می‌شوند به طوری که شما تصور می‌کنید واقعا خودتان ناظر هر آنچه در اطراف اتفاق می‌افتد هستید.

این بازی‌ها که به FPS نیز معروف هستند معمولا به صورت گروهی بازی می‌شوند و اولین بازی از این دسته که یک بازی فرانسوی است تحت نام Le doom در سال 1993 به بازار آمد. اما از تاریخچه و سابقه این بازی بگذریم، به کانتر استریک می‌رسیم که بنا بر آمارها، در سال 2006 محبوب‌ترین بازی آنلاین با بیشترین تعداد کاربران در گیم‌نت‌ها و اینترنت بوده است.

در پایان سال 2006 بنا به اعلام سایت‌های مطرح بازی در دنیا، رکورد 200 هزار بازیکن همزمان برای این بازی ثبت شده و این بازیکنان به طور کلی در هر ماه 7 میلیارد دقیقه کانتر بازی کرده‌اند. حالا دیگر بیشتر منتظرتان نمی‌گذاریم. شاید بهتر باشد در مورد خود بازی صحبت کنیم و اینکه چرا تا این حد محبوب شده است.

سبک بازی

در کانتر استریک به عنوان یک بازی جنگی، اول شما به یکی از دو دسته‌ تروریست‌ها یا ضدتروریست‌ها ملحق می‌شوید و هر تیم سعی می‌کند یا اعضای تیم مقابل را از بین ببرد یا ماموریت خاصی که بر عهده دارد را زودتر از تیم دیگر انجام دهد. در ابتدای بازی، هر تیم شروع به تجهیز خود می‌کند.

شما از بین ده‌ها مدل اسلحه و مهماتی که برای خرید آماده هستند، چند مورد را انتخاب می‌کنید و این انتخاب بسته به میزان بودجه‌ای است که کامپیوتر به شکل استاندارد در اختیار شما قرار می‌دهد. این رقم معمولا برای هر بازیکن 800 دلار است که کفاف یک کلاشنیکف افغان و کیت خنثی کردن بمب را به همراه یکی دو نارنجک می‌دهد. هر بازیکن غیر از این 800 دلار، یک تپانچه‌ و چاقو هم در اختیار دارد. ضمن اینکه کشتن و از بین بردن یک نیروی دشمن، به شما اجازه می‌دهد از اسلحه و مهمات او نیز استفاده کنید و به اصطلاح سلاح‌هایش را غنیمت بگیرید. بیشترین امتیاز برای خرید مهمات نیز به بردن یک دست، آزاد کردن یک زندانی، کار گذاشتن یک بمب یا کشتن یک دشمن تعلق می‌گیرد.

یکی از ویژگی‌های عمده‌ای که کانتر را با سایر بازی‌های جنگی اول شخص متمایز می‌کند، نوع به کار رفتن سلاح‌ها در آن است. اکثر مهمات استفاده شده در این بازی بر خلاف سایر بازی‌ها که از سلاح‌های افسانه‌ای و خیالی استفاده می‌کنند، واقعی هستند و تنها در برخی جزئیات با سلاح‌های واقعی تفاوت دارند. این تفاوت‌ها غیر از نامگذاری و قطر گلوله و... در باقی موارد اصلی دیده نمی‌شوند و این حسن را برای بازیکن به وجود می‌آورند که احساس استفاده از ادوات جنگی واقعی را تجربه کند.

در این بازی شما پس از تجهیز شدن به سلاح‌ها، در مراحل مختلفی که برایتان در نظر گرفته می‌شود شرکت می‌کنید و در صورت پیروزی به مرحله‌ بعد می‌روید. امکان گفت‌وگوی صوتی یا متنی شما با سایر اعضای تیم وجود دارد به صورتی که اگر یاران شما، از دوستان واقعی شما باشند که مثلا در یک گیم‌نت باهم بازی می‌کنید، با آنها از طریق میکروفون گفت‌وگو می‌کنید و اگر یارانتان شخصیت‌های مجازی کامپیوتر هستند، به آنها فرمان‌های متنی می‌دهید که در مواقع لازم کارهای خاصی را انجام دهند. برای مثال شما برای خنثی کردن یک بمب، به منطقه‌ ممنوعه دشمن شبیخون می‌زنید. نیاز دارید یک نفر با سلاح‌های مجهز به صداخفه‌کن، نگهبانان دشمن را از پای دربیاورد و همچنین از عادی بودن اوضاع اطمینان حاصل کند.

در اینصورت شما به منطقه‌ ممنوعه می‌روید و از ابزارهای خاصی برای خنثی کردن بمب استفاده می‌کنید. این بازی را در رسته‌ بازی‌های استراتژیک قرار نمی‌دهند در حالی که مدیریت آن به یک تفکر جنگی بسیار باز و استراتژیک نیازمند است و معمولا کسی که پس از کسب بیشترین امتیازات در چند دور بازی، به عنوان بازیکن مرکز یا سنتر انتخاب می‌شود، باید این راهبری استراتژیک را بر عهده داشته باشد.

آشنایی با سلاح‌ها و کارکرد هر کدام از آنها نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که بازیکن حرفه‌ای یا حداقل سنتر باید داشته باشد. ممکن است شما در شرایطی خاص پس از به دست آوردن یک امتیاز بالا، وسوسه شوید که مثلا تفنگ snipe را خریداری کنید در حالی که باید بدانید استفاده از این تفنگ نیاز به آمادگی روحی و روانی و قدرت بینایی بسیار بالایی دارد و شما تنها در شرایطی که قادر هستید تا به واکنش‌های سریع دشمن در مقابل این سلاح پاسخ بدهید باید آن را تهیه کنید. همچنین شاید نیاز باشد شما در یک شرایط خاص در چند ثانیه از یک گاز اشک‌آور استفاده کنید که برای تیم حیاتی است. یعنی در صورتی که شما اجازه‌ گسترش میدان دید را به دشمن بدهید، زحمت چندساعته‌ تیم هدر می رود و به طور کلی می بازید.

تقلب در بازی

کانتر استریک یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها برای بازی‌خورهای متقلب است یعنی کسانی که رمزهای مخفی و کدهای تقلب را بعد از مدت‌ها مطالعه و امتحان کردن، کشف می‌کنند. گفته می‌شود بیش از 45 رمز تقلب این بازی هنوز توسط هیچ متقلبی کشف نشده که در صورت کشف، می‌تواند جذابیت‌های بصری فوق‌العاده‌ای به بازی اضافه کند. سازندگان این بازی در مورد این کدهای تقلب هیچگونه راهنمایی‌ای انجام نداده‌ و تنها به بیان وجود 45 کد ناشناخته اکتفا کرداند.

تقلب در این بازی گاهی به عنوان هک نیز مطرح می‌شود که البته به لحاظ فنی درست نیست. اما محبوب‌ترین کدهای تقلب در این بازی، کد مربوط به محو کردن دیوارهاست که از چشم بازیکن، دیوارهای بلند و کوتاه را محو می‌کند تا آن سوی دیوار نیز قابل مشاهده باشد. از دیگر کدهای این بازی، حقه‌ زدن به دشمن است به صورتی که شما در لباس دشمن خود را به عنوان یار او جا می‌زنید و برای جاسوسی به قرارگاه‌های مهماتش می‌روید و به کسب اطلاعات یا ضربه زدن می‌پردازید. برخی دیگر از این کدها نیز برای افزایش خون و میزان سلامتی بازیکنان و یاران خودی، افزایش دقت شلیک و نشان دادن خطوط حرکتی و مسیرهای مورد نظر دشمن به کار می‌روند که در نوع خود می‌توانند به هیجان بازی اضافه کنند.

البته شرکت سازنده‌ بازی کانتر یعنی Valve اقدام به اضافه کردن یک سیستم ضدتقلب به بازی‌ها کرده که در صورت شناسایی بازیکنان متقلب، آنها را از شرکت کردن در بازی با سرورهای کامپیوتری رسمی این شرکت محروم می‌کند. بعید به نظر می‌رسد که با اجرا نشدن قانون کپی‌رایت در کشور ما، این اتفاق عملی شود اما در کشورهایی که از این معاهده پیروی می‌کنند، سیستم ضدتقلب بازی که VAC نام دارد، در صورت شناسایی بازیکنان متقلب آنها را تا دو سال از شرکت در مسابقات محروم خواهد کرد.

به عقیده‌ مسوولان این شرکت، بین شانس، مهارت و تقلب تفاوت‌های زیادی وجود دارد و کسانی که وقت و انرژی خود را صرف می‌کنند تا ناشناخته‌های این بازی را کشف کنند، بهتر است با امکانات استاندارد بازی جلو بروند و موفق شوند. از سوی دیگر بسیاری از متقلب‌ها هم اعلام کرده‌اند سیستم VAC هنوز موفق به شناسایی بسیاری از تقلب‌ها نشده و این کدها تنها در اختیار خودشان است.

كانتر سورس

 

كانتر استرایك سورس یه ورژنی از بازی بود كه همراه با Half Life 2 ساخته شد به جای بازی مولتی پلیر اون با همون تكنولوژی و همون گرافیك .

اول قرار بود كه اسمه این بازی بشه كانتر استرایك 2 ولی بعد از یه سری مشورت بین دو شریك تصمیم گرفتن بشه كانتر استرایك سورس و بازم ملتو تو كف كانتر استرایك 2 بخوابونن
در تاریخ 12 می گفته شد كه كانتر سورس به عنوان یه اضافه شونده مجانی در نظر گرفته نشد ه و باید پولشو بدین ولی بعد از مدتی گفتن كه مجانیه واسه كسانی كه هالف لایف 2 رو خریدن
ولی كانتر سورس جذابیتی مانند كانتر1.6 بهمراه نداشت و با اینكه برای خرید ازش استقبال زیادی شده بازم كسایی هستن كه ازش شكایت دارن وهنوز با همون 1.6 ( و یا حتی 1.5) بازی می كنن

دراین بازی در همه چیز تغییرات زیادی می بینید مخصوصا گرافیك كه فوق العاده عوض شده و البته صدا ها كه خیلی روشون كار شده در این بازی محدودیت ها كم شده شما میتونید هر كاری كه در واقعیت امكان پذیره توش انجام بدید
یكی از دیگر ویژگی هاش عوش شدن تفنگ ها و آیتم هاست یعنی همه چیز به صورت واقعی دراومده و شما دیگه نمیتونید با كلاش باگت بدید بیرون*

جالب بدونید نسخه بتای (BETA) این بازی یك نقشه بیشتر نداشت : مپ خیلی خیلی محبوب داس (De_Dust)
این تاریخچش بود و یكم نقدوبررسی (خیلی كم البته)

توضیحات :

با كلاش باگت بدید بیرون* : شما در ورژن های قبلی میتونستید با كلاش یه نفر رو از فاصله خیلی دور با یه تیر هد شات كنید - نكته قابل توجه اینه كه كلاش رو روی دست میگیرن نه روی شونه (برعكس M4A1) پس بنابراین نباید نشونه گیری ه زیاد دقیقی داشته باشه ولی برعكس میبینیم كه حتی از M4A1 هم بهتر تیر میزنه این باگ در سورس برطرف شده . یكی از دلایلی كه ملت زیاد سراغ كانتر سورس نمی رن همینه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:درباره كانتر , ] [ 23:20 ] [ Sajad-F ]

درباره وبلاگ

WelCome 2 wEb Tehran-Cs
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 1436
بازدید کل : 106529
تعداد مطالب : 319
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1