چه چیزی باعث خارق العاده شدن یک بازی می شود
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان News و آدرس cs-news.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چه چیزی باعث می شود که یک بازی بزرگ و خارق العاده باشد ؟ این سوالی است که هنوز خیلی از بازیسازان هم نتوانسته اند جواب درست و حسابی برای آن داشته باشند .
شما  به عنوان یک بازیکننده حرفه ای در این مورد چه فکری می کنید ؟

راه های موفیقت یک بازی چیست وعنصر یا عناصری که باعث می شوند که بازی موفق شود چیست؟

با هم نگاهی به عناصر موفق کننده بازیها بیاندازیم

گیم پلی و روند و مکانیک بازی :

 

به نظر که جالب می رسد!

گیم پلی یکی از ارکان مهم و حیاتی بازیها می باشد و در واقع بدون گیم پلی شما فقط باید انیمیشن تماشا کنید .یکی از دلایل جذاب بودن گیم پلی این است که بازیکن را درگیر می کند و بازیکن بیشتر به جای اینکه توجه اش به موسیقی یا داستان بازی باشد درگیر سبک بازی و روند طی کردن مراحل است . نحوه کنترل بازی توسط بازیکن باعث می شود که بازیکن تا مدت ها و شاید سال ها با یک بازی ارتباط برقرار کند .اما آیا گیم پلی های عظیم باعث می شود که بازیهای بزرگ ساخته شود و بازی ها با گیم پلی معمولی و کوچک شانس خارق العاده بودن ندارن ؟
یه طور مثال من خودم هنوز دوست دارم ماریو و یا لاکپشت های نینجاها را روی کنسول NES انجام بدهم و با اینکه بیش از ۱۶ سال از ان موقع ها می گذرد هنوز هم دوست دارم با نینتندو یا میکروی خودمان ماریو بازی کنم به مرحله اخر و راه مخفی های ان برسم !

اما آیا گیم پلی باعث می شود که یک بازی بزرگ ساخته شود ؟ 

گرافیک و صدا گذاری :

یکی برای دست های خونی من صابون میاره ؟

گرافیک و صدا گذاری موضوعاتی هستند که بازیکن در نگاه اول متوجه آن خواهند شد . یک محیط جذاب و پر جزئیات با تصاویر خیره کننده باعث می شود که بازیکن خیلی سریع جذب بازی شود . این یکی از فاکتور های بازیهایی مثل بتلفیلد ، اسکاریم ، کرایسیس یا انچارتد است .

گرافیک همه چیز نیست و بازی های خیلی ساده ای هستند با گرافیکی کارتون و دستی ، خیلی بیشتر از این بازی ها مورد توجه قرار گرفته اند . برای مثال بازیهای ساده و پازلی تبلت ها خیلی با گرافیکی ساده و بعضا دستی بیشتر مورد توجه قرار میگیرند . بازیهای ساده گاهی می توانند با بازیهای گرافیکی انچنانی رقابت کنند ، به بزرگی آن ها یا حتی بهتر از انها شوند .

اما آیا این موارد می توانند تضمینی برای موفقیت یک بازی باشند ؟

 

داستان :

به این مورد می شود امید وار بود ؟

داستان یکی از مواردی است که بازیسازان ها از ان به عنوان کتاب راهنما یاد می کنند . در واقع داستان بازی می تواند عاملی برای بیشتر جذب شدن بازیکن باشد . وجود لحظات خاطره انگیز دربازی ها ، لحظات غمناک ، ایجاد تنش در بازی ها و غیره باعث می شود که بازیکن با بازی ارتباط عاطفی برقرار کند .خیلیاز بازیکننده ها بازی ها را به خاطر داستان هایشان انجام میدهند . مثل طرفداران فاینال فانتزی یا خدای جنگ یا آلن ویک یا رزیدنت اویل .

اما بازی های بدون داستان هم می توانند موفق باشند و درواقع بازیهایی هستند که داستانی ندارند اما پرفروش و محبوب هستند و برای مثال من هنوز نمی دانم داستان ماریو و ان شاهزاده چیست و چرا یک لوله کش باید دنبال شاهزاده ای باشد و آن لاکپشت خبیث چرا مدام شاهزاده را زندانی می کند. همه اینها فقط به خاطر یک مهمانی کیک  بوده که شاهزاده Peach ماریو را دعوت کرده و اقای لاکپشت ماجرا Bowser  دعوت  را دعوت نکرده ؟

داستان بازی خیلی ساده و ابکی است اما ایا در مورد خود بازی هم می توان همین نظر را داشت ؟

ایا داستان های عظیم پیچیده یکی از رمز های موفقیت بازی ها است ؟

 

سلاح ها ، شخصیت ها ، نواوری ها ، :

 

چه صحنه دردناکی !

نمی توان علاقه بازی کننده ها به شخصیت ها و یا سلاح ها را نادیده گرفت . از نوع انتخاب اواتارها می توان فهمید که یک شخصیت تا چه حد می تواند روی بازی کن تاثیر داشته باشد . سلاح های مختلف و بعضا جهنمی نیز یکی از ابزار های مورد علاقه بازیکن ها است و خیلی از بازیکن ها ماکت های این سلاح ها را در اتاق خواب خود دارند و یا تصویری از انها را در زمینه دسکتاپ رایانه خود قرار داده اند .
برای مثال شخصیت کریتوس می تواند تضمین کننده موفقیت یک بازی باشد ؟
( این جور مواقع ادم یاد بازیکن های فوتبال می افتد . ایا با وجود بازیکن هایی مثل کریس رونالدو یا لئونل مسی می تواند تضمین کرد که تیم ملی شان در رقابت های مختلف موفق است )

اما ایا شخصیت ها و سلاح ها می تواند رمز یک بازی موفق باشند ؟

تجربه شخصی از بازی ها :

 

ای داد بیداد !!! من باید با این مبارزه کنم !؟ انصافه اخه ..

مواردی که در بالا گفته شد همه برای ساخت یک بازی خوب لازم است اما چیزی که بازی را موفق می کند تجربه ای است که به بازیکن ها منتقل می کند .وقتی شما در یک بازی چه بزرگ مثل آنچارتد و چه کوچک مثل تتریس غوطه ور شوید تنها تجربه شخصی شما از انجام این بازیهای مهم خواهد بود . ممکن است آلن ویک یا مکس پین یا انچارتد برای خیلی ها یک بازی خسته کننده شود و برای خیلی های دیگر یک بازی تمام عیار و خارق العاده .

این تجربه شخصی افراد از بازیهای است که ان بازی را بزگ می کند .
در واقع بازیهای که بتوانند تجریبات مختلفی را به بازیکننده ها منتقل کنند رمز موفقیت را یافته اند و بازیهای که تاثیری یک بعدی بر روی همه بازی کننده هایشان داشته باشند نمی تواند موفق شوند .
برای مثال من هنوز هم با بازی کراش از شرکت نات داگی سرگرم می شوم و اگر انچارتد و کراش رو در مقابل من بگذارند من کراش را انتخاب می کنم به خاطر تمام تجربه ها و سرگرمی هایی که این بازی به من داده است .

 

 

شما چه فکری می کنید رمز و عنصر موفقیت یک بازی در چیست ؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:چه چیزی باعث خارق العاده شدن یک بازی می شود, ] [ 18:8 ] [ Sajad-F ]

درباره وبلاگ

WelCome 2 wEb Tehran-Cs
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 124
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 125
بازدید ماه : 1507
بازدید کل : 106600
تعداد مطالب : 319
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1